2012-01-04

Lite fattigare och Downtown

Efter 4 solida timmars sömn begav jag mig iväg till UCSD Bookstore för att köpa kurslitteratur inför Winter Quarter. Jag visste att det mina böcker skulle bli mycket dyrare än förra quartern eftersom jag läser fler kurser och det krävs fler böcker per kurs. Dock ville jag unna mig en tröja som jag har velat köpa sedan jag kom hit - en UCSD tröja som kan hålla mig varm under den kalla (???) San Diego vintern. Det hela gick på 191 dollar, dock måste jag tillbaka och köpa 2 andra böcker och 1 till bok är påväg från Amazon.
Efter att min plånbok hade gråtit färdigt begav jag mig ner till Downtown San Diego med Myriam för att gå till Gaslamp district för lunch och lite fönstershopping innan vi skulle till Balboa Park igen. På tisdagar är det utvalda museum gratis inträde. Dock hann vi inte dit eftersom jag kände mig en aning sömnig efter lunch och shopping. Istället stack vi hem med Anais och Dariush och nu ska jag på middag till the Lighthouse.
the Gaslamp distric, Downtown San Diego.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar