2012-05-29

Dim Sum heaven

Förra onsdagen var jag, Caro och Wendy och åt på Jasmine ...... (kommer ej ihåg namnet på restaurangen men det hade Jasmine i namnet). Vi har länge pratat om att åka dit för en matbit men har aldrig kommit för oss eftersom det bara serveras (är öppet) Dim Sum under förmiddagen (11-15).
Jag hade aldrig ätit Dim Sum innan, trodde jag men kom på att jag hade faktiskt. I Amsterdam när min älskade mamma kom och hälsade på mig för andra gången så begavi oss in till Chinatown för middag. Vi hittade ett litet ställe och hade en riktig festmåltid. När vi var runda om magarna spatserade vi hemåt längst Amstel kanalen.
Tvyärr har jag inte ett lika kärt minne från onsdagen eftersom min mamma är i Sverige och kanaler är det snålt om här i San Diego, men lyckligtvis hade jag Caro och Wendy samt enorma mängder av Dim Sum.
Eftersom jag inte är native speaker och har svårt för brytningar så uppstod det en massa missförstånd mellan mig och den serverande kvinnan med matvagnen. Hon frågade mig flertal gånger om jag ville ha en viss sorts Dim Sum men hade ingen aning vad hon pratade om. Istället log jag brett och bara stirrade på henne (med en aning panik i ögonen). Caro och Wendy fick rycka in och säga att vi var nöjda. Förhoppningsvis kommer serveringspersonalen glömma mitt fåniga ansikte så jag kan komma tillbaka för så gott var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar