2013-03-08

All you can eat Korean BBQ

skrev detta i juni förra året. ser fram emot all god mat som jag kommer att äta i Korea. dock kommer det blir smått förvirrande med tanke på att jag är nästa vegetarian nuförtiden. i Korea äter man kanska mycket köttbaserade måltider, som att buljongen är kokt med kött eller liknande. dock så har jag googlat en del veganska och vegetariska ställen. tänkte besöka Insadong området och äta tempel mat, det vill säga vegansk mat. som laktosintollerant älskar jag vegansk mat. kommer ihåg restaurangen i brooklyn som serverade vegansk snabbmat/junk food. en av de bästa måltiderna i mitt liv. inge magont efteråt! på tal om magont. denna gången (se bild) i san diego hade jag värsta köttkramperna efteråt. vi åkte i bilen hem helt utslagna och lyssnade på enya för vi klarade inte av något annat. rutorna var nervevade och vi njöt av svalkan medan vi klappade ömt på våra magar. vi hade ätit i 2 timmar utan att sagt ett ord och tystnaden höll i sig på resan hem. när vi stannade vid ett stoppljus kom en annan bil upp bredvid oss. i den satt ett gäng frat boys (öh, vet inte hur jag ska beskriva det på svenska. det är en grupp killar på campus som tillhör olika föreningar, de är en viss sorts killar som festar, har olika aktiviteter, har ett visst rykte på skolor etc.) och även de hade rutorna nervevade och jag har för mig att de lyssnade på gangster rap. vi, helt inne i vår matkoma tittade lite förstrött på dem innan vi fortsatte i vår zen bubbla tills de åkte förbi oss när det blev rött. Tenju var den första som orkade öppna munnen. han undrade om vi också hade sett att de hade tittat konstigt på oss. ja, vi alla hade märkt att frat killarna hade stirrat helt hänfört på oss med sån förvåning. första tanken var, vilka rasister! en bil full med övermätta asiater och en vit kille var väl inget att titta på! sedan kom tenju på att det kan ha varit enya som gjorde de lite förvirrade. vi alla brast ut i gapskatt och detta är en av de finaste minnen jag har från sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar