2012-02-09

Förändringar

Denna vecka är jag vegetarian.
Detta är inget konstigt infall utan helt enkelt resultatet av en diskussion mellan mig och Carolyn.
Eller snarare mellan mig och mig själv.

Carolyn är vegetarian.
Vi stod och pratade om Goody's som är den "mexicanska" bamban.
Jag gillar inte burritos speciellt mycket.
Carolyn beställer alltid en "Sallad Bowl" med grönsaker.
Så jag provade den och upptäckte min nya favoriträtt.
Nya favoriträtt från Goody's i alla fall.

Sedan när vi stod och valde mat på OVT (ocean view terrace).
Så sa jag till Carolyn: (på engelska givetvis)
"Jag kanske ska äta vegetariskt denna vecka".
"Iallafall försöka att hålla på det i en vecka".
Och hon svarade:
"Sure".

Så därför är jag vegetarian i en vecka.
Av någon anledning så har detta förändrat mina matvanor.
Från att aldrig hinna äta frukost så är jag så hungrig på morgonen att jag måste äta frukost.
(i skrivandes stund väntar jag med saliv i mungipan tills OVT öppnar klockan 7 och jag kan få äta frukost).
Jag ser bacon överallt är är till och med sugen på korv.
Jag har aldrig varit speciellt förtjust i korv.

Det känns som om jag äter konstant utan att bli mätt.
Tror att jag åt 4 måltider igår.
Eller var det fler?

Det ska bli intressant på söndag när jag ska "utvärdera" min vecka som vegetarian.
Och när jag säger utvärdera så menar jag ta 5 min paus från mitt pluggande och tänka på veckan som gått.

2 kommentarer:

  1. Om du äter mer protein (ägg, tofu) kommer du nog vara "mätt" (eller ohungrig) längre. Hela min vegetarian-period var en enda stor hungerkänsla... keep it up :D

    SvaraRadera
  2. Har fått tipset att äta ägg. Dock har jag inte varit sugen ännu. Förra gången jag var vegitarian var i högstadiet och har inget minne av hungerkänslor....men, men, hittills har det gått bra och jag är väldigt nöjd med veckan som gått.

    SvaraRadera