2011-01-20

det är inte destinationen utan resan...

...det låter inte lika coolt som på engelska, det låter faktiskt ganska töntigt...
Hursomhelst flyg-och tågbiljett är köpta, det enda som är kvar är att jag ska lyckas ta mig från min lya i Lund till Kastrup - från Kastrup till Schipol - från Schipol till Amsterdams central - från centralen till kontoret där jag ska hämta ut min nyckel - sedan till min lägenhet. Jag har inte speciellt mycket funderingar över hur det kommer att bli att leva i Amstedam, det är ett senare problem.

Jag har nog inte insett att jag ska åka än... det kommer väl till helgen när jag går runt in mitt tomma rum och umgås med dammråttorna. Jag har en ganska långsam reaktionsförmåga. Normalt sett brukar jag ligga lite efter, så som det här med Facebook, skaffade ett konto 2008, så jag antar väl att jag kommer inse att jag ska iväg på utlandsstudier 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar