2011-01-28

Min första dag i Amsterdam

Igår:
  • hade jag ISN-intro (international student network).
  • fruktade jag för mitt liv när jag cyklade genom Amsterdam med min Coach på pakethållaren, skrikande "Drive, drive, drive!!!", och spårvagnar, bilar och andra cyklister kom farande från alla håll.
  • ät typisk holländsk mat bestående av 2 olika sorters mosade grönsakspure (tänk rotmos fast med broccoli), äpplemos, sky och köttgryta och chokladpudding till efterrätt. Det var inte jättegott, men eftersom vi bara hade fått en macka till lunch slank det ner utan protester.
  • gick jag vilse i Amsterdam och upptäckte att det är en extremt vacker stad.
  • hade jag en föreläsning av en polis som tipsade om att man ska köpa droger från coffeeshops och inte från främmande människor på gatan för då vet man inte vad man får för "shit".
  • samma polis berättade att varje polisstation har en toalett så nu vet alla var de offentliga toaletterna finns.
måste springa iväg nu och köpa en cykel, åka båt på kanelen och till historiska museet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar