2011-01-30

IKEA i Amsterdam

Ironiskt nog är de affärer som jag besökt IKEA och H&M. Kan jag ana lite hemlängtan? Kanske inte, men det är väldigt bekant och jag sprang omkring som ett barn på Julafton på IKEA idag. Det två amerikanska tjejerna tittade på mig som om jag vore tokig.

IKEA ligger ganska nära där jag bor. Bara några hållplatser med Metron. Vi var där på några minuter. Så nu har jag inhandlat lite välbehövliga saker så som filtar, handdukar, verktygslåda (återigen tittade de amerikanska tjejerna på mig som om jag vore byggare Bob), tofflor, lite grejer till köket samt en hel del svensk mat ifall jag skulle sakna Sverige.

Köpte sill och knäckebröd.Givetvis var jag tvungen att köpa en korv men vad besviken jag blev. Det smakade inte som IKEA-korv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar