2011-01-28

Hektisk 2a dag

Hinner inte skriva något långt. Tjejerna kommer hit om 15 minuter och jag har inte klätt mig eller sminkat mig. Kom hem för 20 minuter sedan efter en extrem dag.
Först åkte jag in för att köpa cykel. Jag är nu en stolt ägare av en polsk cykel av fin kvalitét. Det intygade iallafall cykelhandlaren, en sympatisk herre som studerade till ögonläkare i Ryssland. Sedan med min nyinköpta cykel for jag iväg för att hitta Amsterdam Historiska museum. Det var lättare sagt än gjort. Tog mig en timme att åka drygt 2 km. I mitt försvar, var det inte mitt fel. Kartan som jag har köpt på touristinformation suger tydligen, enligt mina källor - folk som jag frågade om direktiv, den visar inte allt och är fel. Bra att ha en sån karta när man är ny i staden (nej jag är inte bitter, jag hittade ju tillslut). Sedan åkte vi båt på kanalerna. Väldigt trevligt och varmt, vi satt inomhus, tack och lov. Det är -2 i Amsterdam, inte Mallis direkt, fast vem vill till Mallis?

Det hände mer idag, men hinner inte skriva. Det enda jag kan säga är att cykla i Amsterdam är inte som i Lund, eller någon annanstans i världen för den delen. Man cyklar inte - det är mer som extreme biking. Folk är galna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar