2011-09-20

Back to School


Idag har jag gjort slut med mer pengar än vad jag vill avslöja. På Price Center finns en bokaffär som jag är helt förälskad i. De har allt man kan önska och behöver. Kurslitteratur, elektronik, kontorsmaterial, kläder med UCSD-loggan plus en massa saker som man behöver i ens boende som handdukar, köksartiklar etc. Jag är mest förtjust i böckerna och kontorsmaterialet. Vi gick dit för att handla kurslitteratur och skrivare och vi gick därifrån med tunga kassar och väldigt mycket fattigare. Nördar som vi är babblade vi hela vägen hem om hur underbart det kommer att bli på torsdag när våra kurser sätter igång och vi äntligen får börja plugga. Jag har redan kollat i mina böcker och det kommer förhoppningsvis bli lika fantastiskt som mina förhoppningar.
Jag har varit på campus nu i en vecka och det är verkligen hur obeskrivligt coolt som helst. Att bo på campus och spendera dagarna i akademisk anda är något som jag har drömt om länge. Jag hoppas bara att detta året kommer att bli lika bra som Amsterdam. Även om detta är annorlunda på alla sätt och vis, man kan inte riktigt jämföra. Vi har bildat en liten grupp med "socially awkward people", som vi kallar oss på skämt. Dessa människor är så goa, gulliga och andra ord som börjar på g, dock inte göteborgare, hihihi (klockan är 01.19 på natten och det har varit en lång dag, sämre skämt förväntas komma). Jag känner mig lite som ett barn igen som ska börja skolan. Jag har till och med köpt en ny ryggsäck eftersom jag kommer ha så många böcker plus min laptop (en väldigt rik unge med avancerad teknik).
Så fin! Älskar min nya ryggsäck! Den är gjord på typ av surfar shorts. Hur coolt som helst. Man är ju numera Califoria resident med beach livsstil :)
Ska gå och lägga mig nu. Imorgon är det prova-på classes med dans och kampsport samt möte med min RA* och residence. Så jag ska snutta kudden nu och drömma sött om alla mina kurser. Vi ses imorgon! Kram
*residential advisor

I'll translate later, gotto go to bed. It's been a looooong day.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar