2011-10-22

Convoy street aka little Korea

Idag var det dags för ytterligare ett äventyr. Eftersom jag bor på campus så kan det bli lite som en bubbla, vilket inte är dumt i och för sig, men ibland är det skoj att komma ut i verkliga världen och utforska det som finns där. Idag föreslog jag att vi skulle åka till Convoy street, vilket i princip är ett en gata med en massa koreanska restauranger och en mataffär. Dock så tar det ett tag att ta sig dit med kollektivtrafiken. Eftersom vi inte hade någon aning hur man åker dit hade jag förberett mig med kartor, tidtabeller och dylikt, men det som mest till hands var min GPS i mobilen som tog oss dit, efter.en.och.en.halv.timma!!!! Men det var det värt!

Vi åt först på en koreansk restaurang och sedan iväg till mataffären och handlade en massa läckerheter. Definitivt en underbar dag. Jag och Jae Hee hade så skoj även om vi har lite vilse då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar