2011-10-21

Lite fattigare

Idag åkte jag iväg till Hillcrest för lite shopping, Jag köpte mig en Holga kamera som jag har önskat mig ett bra tag. Detta är ingen riktigt kamera egentligen, utan mer en kopia, vilket är billigare. Dock kommer jag att köpa mig en ordentlig DSLR kamera snart. Håller på med lite reseach så att jag köper en bra kamera. Eftersom allt är så mycket billigare i USA så passar jag på. Jag har länge fotat och det har mest varit en hobby. Min digital kamera är riktigt dålig och därför använder jag mig av photoshop för att få bilderna att se någorlunda okej ut. Men nu känner jag att jag vill investera i en riktig kamera eftersom jag tycker att jag är någorlunda bra på att ta kort och eftersom den här resan kommer att vara ett minne för livet, varför inte dokumentera det? Just nu står jag i valet och kvalet mellan en Nikon or Canon...
-
Today I went to Hillcrest for the first time and bought something that I've been waiting for....a Holga Camera. This is not the real deal, it's kinda like a toy camera, but a proper film camera. I will be buying a DSLR soon tho. I don't know which one to buy yet (poor little rich girl, HAHAHA, you wish, I'm the opposite from rich, but I have saved enough to make this exchange better than my usual student life in Sweden), I'm choosing between Nikon or Canon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar