2011-10-24

Happy Bizzleday!

Bilden är från ett konstprojekt som jag gjorde i skolan för några veckor sedan. Eftersom jag saknar min bror mycket, kände jag att det var passande att använda honom som modell.

Min storebror fyller år idag (svensk tid). Han är fyra år äldre än mig, men jag antar att jag fortfarande är 14 i hans ögon. I så fall är han bara 18 för mig (hihihi). Hursomhelst. Jag saknar min familj väldigt mycket eftersom det är ju trots allt på andra sidan jordklotet och tidskillnaden gör det svårt att pratas vid via skype. När man är borta så märker man också vad som betyder mycket för en. Jag har märkt att min familj är något av det viktigaste i mitt liv. Det är de som finns där för en oavsett. De som alltid stöttar och hjälper till. Jag saknar min bror oerhört. Även om vi inte pratades vid varje dag när jag bodde i Sverige, även om vi inte ens bodde i samma stad, så visste man ändå var man hade varandra och man kunde bara slå en pling eller skicka iväg ett sms. Nu kan jag inte ringa eller smsa utlandet utan får förlita mig helt på internet (skype, facebook, mail etc.), vilket inte är så dumt med tanke på att jag har WiFi på mobilen. Dock så har jag inte sett honom eller mamma och pappa sedan de vinkade av mig på Landvetter den 7 september och kommer förmodligen inte att se dem förrän Juli nästa år (2012). Jag får lite hemlängtan när jag tänker på alla minnen. Min bror och jag, vi växte upp tillsammans och umgicks hela tiden. Han var den bästa bror man någonsin kan tänka sig. Jag fick alltid vara med han och hans kompisar när de lekte och varje dag var ett nytt äventyr. Vi brukade leka med lego, playmo, dinosourier, turtles, karate kid, zorro, batman.... det var han som introducerade mig till alla actionfilmer som jag idag älskar, James Bond, Arnold Schwarzenegger-filmerna, Polisskolan (kanske inte action, men ändå), Snuten i Hollywood, Jackie Chan och alla andra 90-tals klassiker som jag nu har på "dvd" och ser på när jag är sjuk. Min bror och jag hade våra interna skämt när vi imiterade och citerade från våra favoritfilmer, vi hade "Tippen"-hälsningen (en slags handskakning), varje sommar blev semestern alltid lyckad eftersom jag alltid hade honom. Han var orsaken till att jag ville utvecklas och lära mig nya grejer som han gjorde (förutom fotboll). Han började skolan och jag låtsades att jag också gick i skolan och packade min ryggsäck och lärde mig läsa. När han började spela keyboard och gitarr, spelade jag för mig själv när han hade övat färdigt och lärde mig själv. Jag ville göra allt som min coola brorsa gjorde.

När jag blev äldre såg jag hur otroligt snyggt han klädde sig och blev inspirerad att sluta använda hans gamla sletna jeans och flanell skjortor (givetvis hade jag på mig hans gamla kläder eftersom de var hans) och köpte snyggare kläder.

Varje julafton och födelsedag ser jag fram emot och öppnar alltid hans present först eftersom jag vet att han alltid har köpt något fint och passade till mig. Jag har fått en massa smycken, kläder, böcker - perfekta presenter eftersom han känner till vad jag gillar, men det är ändå finare saker än vad jag själv kunde komma på.

Numera är jag antingen i Lund, Amsterdam, San Diego eller ute och far eftersom jag är en oerhört rastlös person. Dock saknar jag tryggheten, familjen, min bror. Sådana här dagar som den här, en viktig dag i min brors liv, blir man lite nostalgisk och längtar oerhört mycket tillbaka till familjen.
Dock är det bara 9 månader kvar och sedan har vi resten av livet att umgås.
-

today was the first day that I cried in a long time. tomorrow (pacific time, today Swedish time) is my older brother's birthday and I miss him.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar