2013-05-02

Frukost nr #2: Fusion Rice Cake Pastry i Samchungdong.

Efter att ha ätit oss mätta på Patubingsu och ddok så gick vi till nästa ställe som också hade haft stängt under måndagar. Detta var ett modernt fusion café som blandade traditionellt koreanskt med modernt västerländskt. Dduk som är rismjöl blandat med vatten till smet som på engelska kallas rice cake och svenska...tteok enligt Wikipedia. Detta blandas i själva bakverket och blir söta små muffinslikande små toppar.



 Inredningen är så söt och prinsesslik och jag vill bara bada omkring på rosa små moln när jag ser detta. 









 Vi beställde sweet pumpkin och gick te till detta.


Själva frostingen var gjord på bönor och socker och smakade mycket gott.



Fylld med sweet pumpkin, vilket är söt pumpa på svenska?

Jeongah tog en bild på oss...


 ...och på mig när jag tog kort på maten.





Jag har en ohälsosam relation till toaletter eftersom jag har stressblåsa så givetvis var jag tvungen att ta kort på toan eftersom jag gillade verkligen inredningen.



Jag blev speciellt förtjust i ögonen ovanför toan och där det stod "I'm watching you..."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar