2013-05-02

Samchungdong med Jeongah

I måndags spenderade jag hela dagen med Jenna eller Jeongah som hon heter egentligen. Jenna är hennes engelska namn och jag har alltid använt det. dock kom jag på att varför kalla henne Jenna när hon heter Jeongah? Det är ju inte så att jag inte kan skriva hennes namn eller uttala det. 

Jeongah är som sagt en berömd matbloggare och vet bara bra ställen att äta. Måndagen lovade regn så vi var ganska överraskade att solen sken och fåglarna kvittrade. Innan hade vi planerat att åka till emart och olika departmentstores runt Time's Square området eftersom det dåliga vädret. Dock planerade vi om på grund av vädergudarna och stack till Samchungdong som är en av mina favoritområden. 



Huvudgatan är ganska lugn och om man går in till alla de små sidogatorna kan man hitta söta små butiker och caféer. Mitt absoluta favorit café ligger i Samchungdong. Jeongah ville att jag skulle testa två olika caféer, en som serverade Bingsu med röda bönor och ett annat stället som hade Fusion Rice Cake pasties. Men tyvärr hade båda stängt på måndagar. Dock sket vi i det och bara spatserade omkring och njöt av solen. Istället hittade vi ett annat ställe.


Man kan hitta en del street art i Samchungdong.


Här har jag köpt ett otal sockar, sockor? socker? samt scarfar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar