2013-05-02

Svenska caféet Fika i Garosugil

Efter att ha käkat middag och dessert ville Jeongah visa mig det svenska caféet Fika som också låg i Garosugil och kanske äta en liten selma. Dock var vi båda så mätta att vi bara gick dit förr att kolla läget. Jag kollade nyfiket vad för svenska saker de hade. Om jag någonsin skulle sakna Sverige så kanske detta var stället man skulle gå till för att få sin dos eftersom IKEA inte har öppnat än i Seoul. 




Menyn var lite komisk eftersom de serverade traditionellt svenskt Egg Coffee, vilket var kaffe, äggula och sprit (likör kanske?). Eftersom jag kommer från Göteborg och har bara bott i Lund så kan jag inte tala för hela Sverige, men vi har väl inget sådant?

Semlorna såg fina ut fast hade inte samma gyllenbruna färg som jag är van vid. Kanelbullarna luktade som kanelbullar men enligt Ida ska de inte vara bra. Eftersom vi inte provade något kan jag inte uttala mig så testa gärna och återkom till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar