2013-05-02

Middag nummer #2: kyckling i Sinchon

 Efter grillat kött var det dags för nästa middag. Det har blivit en vana att äta två måltider efter varandra. Orsaken denna gång var att jag borde testa koreansk kyckling. Seoul är kyckling huvudstaden så för er som gillar kyckling, kom hit. Allt var fullt i Hongdae så vi tog bussen till Sinchon.


Geebum utmanar ödet och står på bussen. Snarare surfade.

 Tillbehör till kycklingen

vi beställde lite öl.

Geebum är alltid redo att posera, de andra var inte det.



Jieun kom senare men glömde att fota när hon var där.

Vi beställde in tre olika sorters kyckling. Vitlök, vanlig och koreansk chilipaste kyckling, varav den sistnämnda var den som alla ville att jag skulle testa.

Vitlök, som var min favorit denna kväll. Den var söt, vilket var förvånande.

vanlig friterad. detta var lite väl mycket frityrsmet för min smak. 

den ökända koreanska gochu kycklingen. Inte så stark utan mer söt. Inte dumt. Inget som jag skulle vilja äta dagligen, men kanske en gång i månaden eller så. Säkert något som jag kommer att älska senare och sukta efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar