2013-04-14

Dongdaemun

Dongdaemun är stället för hardcore shopping fantaster. Allt är made in Korea och det finns så mycket att även jag blev överväldigad och stängde av efter någon timma. Jag var så chockad att jag glömde att ta kort. Först finns marknader utomhus och det är inte bara ett litet torg med en massa stånd utan detta sträcker sig över land och rike (kanske inte riktigt, men ni fattar). Sedan kan man gå in i någon form av underground market där det finns ännu mer. Allt du kan tänkas finns. Jag köpte bara lite klistermärken och post its för att jag klarade inte av mer (jag skämtar inte, det var så otroligt mycket att jag inte kunde ta in mer, då förstår ni hur mycket det fanns när inte ens jag klarar av det). Skor, väskor, träningskläder, djur, restauranger, gatumat, hattar, strumpbyxor, handdukar ALLT! Jag var i chock över att se alla skor (kopior förstås). Alla märken du kan tänkas vilja ha fanns. Sedan så när jag var redo att åka hem och lägga mig i ett mörkt rum sprang jag in i en av höghusen. 7-9 våningar med bara små små butiker med kläder, skor och accessoarer. När jag säger små så är det bara ett litet utrymme på några få kvadratmeter, kanske 4-6 där de står och säljer. 
Utomhus
Sprang förbi detta. Fint.
Var tvungen att gå på toa och tog en bild från 9e våningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar