2013-04-28

Hongdae revisited

Det är knappast någon hemlighet att jag gillar Hongdae. Så idag (eller tekniskt sett igår eftersom klockan är 01:27 på natten) åkte jag till Hongdae för lite kvalitétstid med mig själv. 

Jag är barnsligt förtjust i tunnelbanesystemet här. Funderar på att göra en kortfilm om Seoul Subway eftersom den har allt. Shopping, tunnelbanan, transport, mat, underhållning, folk etc.

Hongdae är inte Hongdae utan att kolla in 1st Shop Coffee Prince cafét. Som dramafantast vill jag ta vara på denna upplevelse och plåta med min fina kamera för att bevara minnena.



Precis bredvid finns ett café som jag hade uppskrivit på min lista. Coffee Lab. Jag har sett att de har underbart hand drip coffee. Dock var jag helt tagen av miljön att jag stammande bara beställde en iced Americano take away. Stiliga karlar som hälsade mig välkommen och undrade om jag ville sitta ner. En annan tog min beställning och 2 röda sekunder senare stod jag med en kaffe i handen. Jag fick knappt upp min mobil och tog något kort men just nu får det duga med en bild på utsidan.


 På samma gata ska det ligga en fin bar som jag inte har hittat. Denna buss är ledtråden och sedan ska det vara en mintgrön dörr som leder upp på övervåningen. Men trots 3 försök har jag aldrig hittat baren. Om någon vet vad jag pratar om säg till så jag kan hitta dit. Men med tanke på hur ombytligt Seoul är så kommer det nog inte finnas kvar nästa gång jag kommer hit.


Någon hade kul igår kväll...





Kunde inte låta bli. Etude House (Smink etc.) är så rosa och prinsessaktigt. Vad är en flickdröm utan SHINee? Ett kpop band för dem som inte vet. Dock var inte min favorit i helfigurspapperformat. Kände mig lite snuvad och besviken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar