2013-04-07

Don't go rain on my parade.

 



Idag nere vid city hall så marscherade dessa herrar fram och vi undrade vad som stod på. Precis bredvid låg ett gammalt tempel/slott (ingen aning vad gamla byggnader heter, men fint är det. Känner att jag borde läsa på lite historia och arkitektur) där de brukar marschera in varje dag. Så vi hade turen att bevittna detta. Ganska coolt att precis bredvid skyskrapor och moderna byggnader ligger lite tempel och urgamla traditionella hus. Känns lite som ett alternativt universum.



Lite längre in hittade vi ett gammalt "hus" (jag är hemskt ledsen, men jag vet faktiskt inte vad jag ska kalla detta, jag känner mig som om min IQ-nivå sjönk drastiskt och är ganska generad över att publicera detta, men just nu står det still i huvudet). Här brukar man ringa i klockan varje nyår och det är även en symbol för Koreas självständighet 1919, 3 mars (?) från Japan. Det är numera en röd dag. Detta berättade Jieun för mig när vi traskade iväg för brunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar