2013-04-12

Samchungdong

Efter en hel del kruxande med google maps och EYK-video så hittade jag tillslut till Samchungdong. Jag gick av vid Anguk Station och tog exit 1, gå till höger och sedan höger igen när man ser den långa vägen uppåt (svårt att förklara men om ni ska hit så kolla in videon och så kan man se ganska tydligt hur vägen ser ut). 




Samchungdong kryllar av små söta affärer och caféer (precis som överallt i Seoul), men detta är ett väldigt välbevarat ställe med en hel del små traditionella hus. Tror även att Presidenten bor här.
Jag hittade världens finast café, så Managern pratade några få ord på engelska ("strong", när jag bad om Americano).

*edit (2013.04.15) Jag ville besöka ett ställe som hette the Coffee Mill och har letat desperat efter att hitta dit. Det visade sig nu i efterhand, efter mycket reseach att detta café var the Coffee Mill. Hur dum får man bli? Måste hit igen.






För 1000 won fick man 1 minuts självporträtt. Tyvärr stack konstnären iväg innan jag han fråga om han kunde måla av mig. måste gå dit nästa gång för att få mitt ansikte bevarat. 


 Blev verkligen helt störtkär i detta café och måste hit igen.

Här spelades en scen in från 1st Shop Coffee Prince. De som är hängivna fans vet att Eun Chan gick här med en massa gosedjur som hon syr ögonen på och det regnade en massa. Så sprang hon in i ett par som började mucka gräl och då kommer Han Gyul i bil och hoppar ut för att hjälpa henne. Ahhhhh, jag är inte alls patetisk. 


 Hello Kitty Café för dem som är intresserade.



På väg hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar