2013-04-12

Hongdae

 Jag hade en gång en dröm om att åka till Korea och på förmiddagarna spatsera runt i staden och ta en massa kort med min DSRL och sedan stanna till vid något mysigt stället och äta koreansk lunch och sedan ta en kopp kaffe på maten på något mysigt kaffe medan jag redigerar mina bilder som jag hade tagit.

Dock ska man aldrig planera för man kan oftast inte fullfölja det till fullo. Uppenbarligen. Min verklig ser ut på ett någorlunda annorlunda sätt. Jag vaknar och går upp samtidigt som jag välter ner halva möblemanget (mitt rum är så litet att så fört jag rör mig så välter jag ner 5 saker samtidigt, graciös som få), käkar frukost som erbjuds där jag bor, det vill säga antingen ris, nudlar eller toast. Sedan ger jag mig iväg på upptäcksfärd via tunnelbanan, brottas lite med lokalbefolkningen eftersom det är oftast helt smackfullt, springer förtjust in i varenda affär jag kan se och köper på mig en massa onödiga pryttlar samtidigt som jag har min mobil i högsta hugg för att fotografera något "exotiskt". Eller så möter jag upp vänner på stan och samma procedur återupprepas fast mindre fotande eftersom jag känner mig som en sån urtrökig turist.

Hursomhelt, Hongdae är ett område som jag har fallit för. Det är ungt, hippt, mysigt och fullt med sevärdheter.




Här är det graffittimålning som förändras ständigt så nästa gång jag går dit är det något helt nytt. Detta är väl en av huvudgatorna (tror jag?).

 Det börjar blomstra... våren är här!

 En ajussi (äldre herre) som bär en massa tomma flaskor.


Världens sötaste! 
 offerplats

felparkerad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar