2013-04-22

Ewah och Hongdae

Jag spatserade i solhettan mot Ewah området för att shoppa lite eftersom dagen inte hade något speciellt på agendan. Eftersom det börjar närma sig slutet vill jag handla lite presenter och souvenirer. Skor är souvenirer, eller hur? Jag har desperat letat efter en Musse Pigg tröja till min bror men känner att det verkar dött lopp. När vi var små hade min brorsa Musse Pigg tröjor och jag hade Långben, så jag tänkte införa den traditionen igen eftersom Korea fullständigt skiter i Disney och producerar alla figurer till billiga priser. Dock verkar det sparsamt på Musse Pigg och Långben tröjor för en 30-åring och 27-åring. 

Sedan efter lite skor, byxor och värmebölja gick jag hem med mina fynd och tog sedan tunnelbanan till Hongdae för en toast, jordgubbsjuice i Free Park. Jag vet inte vad den heter egentligen, jag vet bara att om man går dit och sätter sig så händer det alltid någonting. Idag var det fyllt med tonåringar som trixade på sina skateboards och BMXer. 

Ligger mitt emot Hongik University och så lite uppåt. Det finns lite stånd där man kan köpa allt från smycken, kepsar och väskor. 

Hongdae är fyllt med unga människor som ser extremt snofsiga och unika ut. Alla har sin egna stil och det känns lite som om jag är på en audition för nästa kpop idol. Det är ganska trevligt att bara slå sig ner och kolla på alla människor som går omkring. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar