2013-04-27

Son's Kitchen i Noksapyeong

Jag mötte Ida för lite lunch och chit chatt i Noksapyeong. Vi hittade en ursöt restaurang som hette Son's Kitchen som ligger mitt emot exit 2. Det var som att komma in i mormors kök med en massa söta inredningsdetaljer som gamla kaffekvarnar, porslinsburkar med socker, mjöl och kryddor. Om jag hade bott i Seoul och saknat Sverige hade jag gått in här. Maten är dock koreansk.





Vi beställde in Sundubu jjugae 순두부찌개 (mjuk tofu gryta), dagens rätt som var 3 olika sorters stekt fisk och en massa banchan. Sedan fikade vi lite innan jag var tvungen att åka tillbaka till Sinchon för ett möte.

Jag kommer verkligen sakna den koreanska maten. Det är alltid så fräscht, fina råvaror efter säsong och det känns alltid som det är så väldigt bra mat, inget förlagat, halvfabrikat utan bara fina saker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar