2013-04-07

Grattis Geebumie!

Geebum fyllde år igår och ville fira genom att äta mexikanskt, i sann UCSD-anda.. Vi drog till ett ställe som låg i Garasugil, vilket har beskrivit som Franska eller Europeiska Seoul. Med en massa hippa affärer och importerade märken. Maten är väldigt internationell och man kan hitta en hel del fabulösa desserter här enligt Jenna. Jenna driver en stor matblogg i Korea som får flera tusentals med views varje dag. Jenna hittade då detta stället som heter Grill 5 Taco och låg inte jättelångt från Sinsa Station. Jag, Jenna och Wonil träffades innan för att köpa en tårta på ett franskt tårtstället som hetter något med Tous les Jours. Exit 8 Sinsa Station och rakt fram, förbi ManStyle och Juno Hair så hittar man det på vänster sida. Efter att ha spanat länge på vilken som Geebum skulle gilla bäst valde vi en fyrkantig sötpotatis tårta. I Korea äter man mycket sötpotatis, vilket är inte mig emot. Jag gillar dessa knölar lika bra som potatis och att ha det i tårta är inte fel. Vem är jag att dömma? Många asiatiska länder använder sig av röda bönor i desserter och det är något som jag har lärt mig att älska, men innan var ytterst tveksam inför. Vi köpte även en liten party hatt och gick i förväg till restaurangen för att förbereda innan Geebum och Jiwoo ankom. 
Födelsedagsbarnet 
 Jenna hade med sig bröd till Geebum. 
 mums
  

Jag har alltid sagt till mina kompisar att det ska beställa in mat som de gillar och vill ha och så introduceras jag på ett naturligt sätt till olika maträtter. Jag litar fullkomligt på deras omdöme. Geebum stod för middagen och vi fick burrito, shrimp taco, fries, 3 olika sorts kött taco (spicy pork med ananas, bulgogi och någon annan biff), kimchi quesadilla och cole slaw.

 
Nachos i olika färger!
  Från vänster: hmmm biff?, spicy pork med ananas, bulgogi, shrimp taco.
 Min favorit, shrimp taco med frasig frityr, krispig vitkål, len guac och kittlande citronsaft omlidnat av neutral tortilla. Kan det bli bättre än såhär?
Kimchi quesadilla som var en väldigt god fusion av koreanskt och mexikanskt. 
Mina vänner skrattade gott åt min barnsliga entusiasm över att ha hittat Fanta Pineapple. Jag är nannanas fantast. Jag och Wonil slurpade glatt i oss den läskande fruktiga drycken.

Dessert tårta dags!
  
Mina fina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar