2011-02-03

Cykeltur in till stan

Åker från min lilla lya in till stan för att fixa böcker, lämna in registrering etc. idag. Tänkte ta med er på en liten tur. Vi startar (känner mig som om jag är med i På Spåret) vid Gourdriaanstrat som uttalas scchhhhoooooordriaaaaaaaanstrrrrrrchaaaat, på holländska.
sen kommer man till själva kanalen som heter...Amstel? kanske? jag vet inte...står typ så på kartan. Spelar ingen roll vad den heter, den är fin att titta på iallafall påväg till stan.sedan passerar man ett antal broar, men man skall inte bli lurad, utan fortsätta hela vägen fram till...(människor bor faktiskt på dessa båtar längst kanalen. Dock så får det inte komma fler eftersom det redan finns så många. De flesta har rinnande vatten och rörsystem för toaletter, handfat och köksgrejer)...denna fina runda vita byggnad. Då vet jag att jag har kommit fram till Waterlooplein och då är jag nästan framme vid skolan samt staden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar