2011-02-17

Stadsbiblioteket

Jag, glömsk som jag är, glömmer alltid att ta med mig kameran när jag är ute på äventyr (läs: ute och cyklar vilse eller hänger med kompisar). Sååå jag fotade på biblioteket med min asdåliga mobilkamera så att ni fattar hur fancypancy (snofsigt och elegant) det var på biblioteket.
När jag cyklade vilse och äntligen hittade hit höll jag på att trilla av cykel. Så fint hus! Första våningen. Andra våningen hade multimedia. Hela våningen var fylld med CD-och DVD-skivor. De hade till och med Mac-datorer. Här snålas det inte.Som en liten Dumbo i ett vackert glashus. Väldigt impad av byggnaden, men också lite skrämd. Var hela tiden rädd att jag skulle råka ha sönder något.Utsikten från 5e våningen där vi satt och pluggade. Om detta är utsikten från 5e vån, hur ser det då ut från 7e? På 7e vån var det en Gourmet restaurang med mat som jag aldrig skådat förut! Tyvärr var jag alldeles för tagen av allt att jag glömde ta fram mobilen och fota.
Till och med toaletten var designad. Tanten som vaktade och tog betalt var väldigt trevlig. Jag fick gå in gratis. Denna handtork var något av de mest skrämmade mackapärer jag någonsin stoppat mina händer i. Varmluft kom farande, väldigt hårt, måste jag erkänna och jag är inte klen. Den kraften som luften kom med gjorde nästan så att jag föll baklänges. Men jag hade ganska skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar