2011-02-21

Jordaan

Idag så försökte vi återigen att hitta området, Jordaan. Tydligen ska det finnas jättebra shopping och det är en av de mysigaste områden här. Jag och Veronica åkte dit och letade. Vi började vid Anne Franks hus och gick runt, runt, runt.
Dock tror vi inte att vi hittade, så vi ska återvände nästa vecka för då ska det tydligen finnas en jättebra marknad där. Plus att Anna ska följa med och visa oss. Men vi fick ändå kanske fina bilder eftersom det var så fint väder.

Först gick vi och åt lunch i stan. Vi hade först tänkt att gå till ett vegetariskt ställe och äta falafel, men tyvärr så hade de ombyggnad på gång så då gick vi istället till Wok to Walk, där man beställer vad för kolhydrater man vill ha (olika sorters ris och nudlar), kött (fisk, tofu m.m.) och sedan vad för sås. Väldigt gott, har aldrig testat det stället förut).
Jag hittade en båt som har samma namn som jag.Det var så vackert väder, men fruktansvärt kallt!För varje dag som går blir jag mer och mer kär i staden.

2 kommentarer:

  1. Cecilia!!! Området heter Jordaan, inte Jardin. Jardin betyder trädgård på franska o har inget med Jordaan att göra. Anne Franks hus är nära Jordaan, bara kolla efter stadsdelen på en karta! I Jordaan ligger de nio gatorna som har jättemysig shopping. :)/Jacqueline

    SvaraRadera
  2. Kanske var därför vi inte hittade... har lite problem med namn så jag hittar på när jag glömmer av vad det heter... men hoppas att vi nästa vecka hittar det.

    SvaraRadera