2011-02-22

Lunchdags

Bea och Anne-Sophie kom hit vi lunch och vi gick till ett ascoolt ställe. Cafeterian tillhör studentområdet som vi sitter i. Juridiska fakulteten ligger precis bakom stället som jag hade min intake appointment och nära Bushuis, som är min fakultet. Lunchstället var helt otroligt. Det fanns en stor avdelning med olika diskar som erbjöd olika typer av mat. Smörgåsar, salladsbuffé, soppbuffé, pasta, något konstigt holländskt friterat (typ bitterballen), bröd, juice, fruktsallad etc. Vi alla tog soppa och sallad.

Jag tog gulasch soppa, dock var det en aning sparsamt med kött och potatis.
Det var mer som soppa utan några bitar av mat i.
Ändå väldigt god.
Sedan en bottenlös sallads box som man själv fick fylla.
Plus en skiva bröd.
Jag bjöd även Anna på en tallrik soppa eftersom hon alltid bjuder mig på frukost.
Allt detta fick jag betala det hiskeliga priset 3,80 Euro.
(hoppas ironin kommer fram)2 Soppor, asmycket sallad och bröd för 3,8 Euro.
Nästa gång skippar jag nog brödet för jag blev så mätt.
Så då antar jag att en lunch bestående av soppa och sallad kommer att kosta runt 2-3 Euro.
Som hittat.

2 kommentarer:

  1. Åh bitterballen, låter smaskens! Vill jag veta vad det är för balle de friterat? ;)

    SvaraRadera
  2. När min Coach beställde det höll jag på att skratta ihjäl mig. hade aldrig hört talas om det innan, men det är tydligen friterade bollar, som typ falafel, fast inte vegetariskt. Det är typ något odefinerbart mos med små köttbitar inuti som de sedan friterar. holländare.....

    SvaraRadera