2011-02-03

the grand tour

Kom på att jag bara visat mitt rum på den här bloggen. De personer som jag har pratat med på Skype har sett hela lägenheten, men tänkte att jag kunde lägga upp lite bilder också så kan alla se hur fint jag bor. När jag kom hit för en vecka sen blev jag lite ställd. Trappuppgången var en aning skabbig, jag kom inte in genom dörren (inte på grund av att det var en liten dörr utan för att jag inte kunde öppna dörren), tydligen är låsen i Holland en aning knepiga och lägenheten var iskall.

Nu en vecka senare, när värmen fungerar ordentligt och jag har kommit in i mina rutiner älskar jag stället. Min sambo, Pauline är världens snällaste tjej, min danska och svensktalande vän Louise från ISN bor vägg-i-vägg och resterande av gruppen bor i närheten. Jag trivs mer och mer för varje dag som går. Amsterdam som stad är otroligt vacker och jag kan knappt vänta tills det blir vår och jag får se hur tulpanerna blomstrar, kanalerna värms upp och det vänliga folket klär sig i shorts.
mitt rum.vardagsrummet

utsikten från vardagsrummetköket
toaletten
handfatet, som ligger i ett annat rum än toaletten, plus duschen
måste rekommendera dessa. schampo och balsam från Syoss som gör under för håret. jag har unnat mig dessa istället för att köpa mina vanliga 10 krs schampo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar