2011-02-18

Soppa, sallad och städning

Dagen har varit så lat och trevlig. Istället för att gå upp klockan sju och cykla iväg och åka vilse i 1½h så har jag bara varit hemma för att plugga och mysa. Bea kom över i morse när jag käkade frukost och Paulines vän Clemence sov här i natt, så vi fyra satt bara och tog det lugnt och skapade en spellista på Spotify för morgondagens fest. Paulines vän, Pauline (ja, de har samma namn) kommer på besök på lördag till onsdag så vi ska ha predrinks hos oss på kvällen.

Clemence och Pauline drog senare iväg till stan för att köpa en present till François som fyllde år för några dagar sen. Vi ska typ på födelsedagsfest hos honom ikväll. Jag och Bea stannade hemma och lagade världens bästa lunch! Jag har alltid gillat soppa, men Bea har fått mig att älska soppa. Det är så fantastiskt när man bara har grönsaker och mixar ihop det med en stavmixer. Bea är vegetarian och äter typ bara "ren" mat, hon gillar liksom när det är simpel och bara en typ av sak, exempelvis när vi äter soppa vill hon ha soppan så autentisk som möjligt utan krimskrams, förstår ni? Hursomhelst, jag gjorde tomatsoppa på passerade tomater, morötter, paprika, gul lök, purjolök och lite sojamjölk. Sedan gjorde vi en sallad och hade lite tofu till det. Man kanske ska bli vegetarian.
Sedan diskade jag. Mamma, du kommer att bli så stolt över mig, jag gillar numera att ha det rent och snyggt runt omkring mig. Speciellt när man har en lägenhet. Min rumskamrat Pauline är inte direkt stökig av sig, men det tar ett tag innan hon diskar rent disken, så idag så diskade jag allt. För att jag vill ha det rent och snyggt. Just nu håller jag även på att tvätta mina kläder. Känner mig lite som en hemmafru, lagat soppa från scratch, diskat och tvättar. Samtidigt som jag pluggar.
Okej, en hemmafru kanske inte pluggar, men det är väl som att läsa en bok och hemmafruar gillar ju att läsa tantsnuskböcker.
Dock är kanske inte mitt plugg direkt tantsnusk.
Men jag håller på med Frida Kahlo och hennes målningar är ganska passionerade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar